keskiviikko 4. helmikuuta 2009

Sairaana

Olen todella pitkästä aikaa sairaana. Mitään flunssaa tämä ei kyllä ole, en oikein tiedä mistä nyt on kyse. Viime yönä oli kuumetta, niin ainakin epäilen, joskaan en voi sitä todentaa kun minulla ei ole mittaria. Nyt ei ole yhtään kuumeinen olo enää, mutta niskaa ja rintakehää särkee ja on tuhottoman raskasta hengittää. Onneksi äiti toi astmalääkettä ja valeli selkäni mobilatilla, jos se vaikka tästä helpottaisi. Yöllä heräsin kun niska oli niin jumissa, etten voinut kääntää päätäni, ilman että sattui aivan kamalasti. En ole kyllä ikinä kokenut sellaista kipua, olin ihan varma, etten enää pääse sängystä edes ylös. Ehkä tämä on jotain salakavalaa flunssaa ilman nokan vuotamista, lihakset vain kipeytyvät ja kurkkuun tulee limaa.

Pitäisi jaksaa laittaa jotain ruokaakin, mutta haluaisin vain vetelehtiä sängyssä. Jauhelihan loppu on kuitenkin tänään käytettävä, en halua heittää sitä hukkaan. Eilen paistoimme ne miehen pihvit ja tein lisäksi ihanaa aurajuustokastiketta ja maustettuja lohkoperunoita. Ihan kuin olisi hienommassakin ravintolassa käynyt, oli niin hyvää että lautaset kaavittiin kyllä aika tarkkaan tyhjäksi. Illalla innostuin tekemään pannukakkua ja olin jo saanut kaikki aineksetkin sekaisin, kun huomasin, ettei minulla olekaan kananmunia vaikka olin ihan varma että olin niitä ostanut. Ei auttanut kuin soittaa ystävä hätiin, hän sattuikin sopivasti olemaan autolla liikkeellä ja menossa kauppaan, joten sain sitten pannukakunkin lopulta tehtyä. Siitä tuli oikein mainiota.

Nyt toivon, että tämä karmea olo helpottaisi, tekisi kyllä mieli mennä vähän ulos kävelemään jos se vaikka auttaisi. Äiti toi sairaalle tulppaanejakin <3

Ei kommentteja: