maanantai 9. maaliskuuta 2009

Ihana raukeus

Tänään olen saanut asioita selvitettyä ja hoidettua, voin viimein olla stressaamatta lappusien täyttämisestä. Työkkärissä oli kerrankin oikein kunnolla palveleva ihminen, joka osasi selittää asioita tällaiselle hölmöllekin. Helpotti huomattavasti. Sinne ei tarvitsekaan mennä kuin vasta kesäkuussa seuraavan kerran, ellei töitä ilmaannu.

Kotiin päästyäni olen häärännyt kaikenlaista ja mieskin tuli seurakseni. Myöhemmällä saunoimme taas miehen siskon kanssa ja teimme käsitöitä ja kuuntelimme kuunnelmia. Hiukopalaksi valmistui lämpimiä voileipiä, jotka olivat tosi hyviä. Nyt on ihanan raukea ja hyvä olo. Kaikki asiat kunnossa, vaikka rahaa tälle kuukaudelle ei ole juuri lainkaan. Eiköhän tästä selvitä, kun olen ollut vähän kaukaa viisas ja maksellut osan laskuista ennakkoon.

Mies toi minulle pari ihanaa objektiivia lainaan, niitä koitan päästä huomenna testailemaan.

3 kommenttia:

Bullukat kirjoitti...

Uskon, että on ihana fiilis, kun sai paperiasioita hoidettua.

Käsitöiden tekemien ja kuunnelmat kuullostaa ihanan kotoisalta. En edes muista koska viimeksi olen kuunnelmia kuunnellut. Tunnustan,etten edes tiennyt niitä enää olevankaan.

Suvi kirjoitti...

Mua pelottaa jo valmiiks syksy, kun pitäis alkaa töitä ehtiin. Ja tuskin niitä löytyy kovinhelpolla, kun ei ole kun lukion käyny. Noista työkkärijutuista en tiä mitään, kun olen ollu aina töissä, ja nyt viimevuodet kotona lasten kans. Voivoi. Ehkä sitä on kumminki vähä aikasta nyt murehtia.

Laiza kirjoitti...

Bullukat; minulla on koneella aika kattava varasto kaiken maailman kuunnelmia ja äänikirjoja. Rakastan niitä.

Suvi; No en kyllä ihmettele jos pelottaa. Mutta onneksi noista työkkäri- ja kela-hommista selviää aina kysymällä. Ite oon joskus ollut niin tyhmä, että en oo kysynyt kun en oo ymmärtäny jotain ja sitte on tullut jotain selkkauksia. Nykyään kysyn sitten ihan tyhmiä vain sen takia, että oon ihan varmasti varma kaikesta. Mutta on noiden lappujen täyttely vain joutavaa.