lauantai 12. joulukuuta 2009

Joululahjat

Tänävuonna tuntuu jotenkin extra vaikealta hankkia joululahjoja. Kaapissa ei ole vielä kuin muutama valmiina. Asiaa ei auta se, etten vieläkään ole saanut ensimmäistä palkkaani, vaikka jo kuukausi töissä on vierähtänyt. Työsopimuksen toimittaminen palkanlaskentaan myöhästyi, kun se oli lähetetty minulle väärään osoitteeseen ja sitten olin vielä sairaana, niin etten päässyt sitä eteenpäin toimittamaan ja nyt en sitten tiedä milloin sitä rahaa olisi oikein luvassa.

Itselläni ei ole mitään suurempia toivomuksia pukinkonttiin. Uudet tyynyt ehkä ja uusi sähkövatkain. Mieheltä toivoin lahjakorttia erääseen Marimekkoa myyvään liikkeeseen, sieltä tiedän löytäväni jotain ihanaa. Olen jo kauan sitten lakannut odottamasta jouluisin mitään yllättävää siltä taholta (tai ainakaan positiivisesti yllättävää), joten sanon lahjatoiveeni selkeästi ääneen niin säästyn paljolta (tai mies säästyy). Tuo lahjakortti voisi minun puolestani muodostua perinteeksi.

Edellisinä jouluina olen melkein kaikki lahjat tehnyt itse, nyt tuntuu ettei oikein rahkeet riitä siihen, eikä ole oikein mitään uusia ideoitakaan. Kroppa tuntuu edelleen vähän epäkuntoiselta ja kuumettakin välillä vieläkin on, viikonloput menevät täysin työviikosta palautumiseen ja lihaksia särkee.

2 kommenttia:

haaveilija kirjoitti...

Olipas se tautisi kyllä aikamoinen rasite,kun et vieläkään koe itseäsi täysin terveeksi.
Oletko käynyt lääkärillä tuon takia?

Laiza kirjoitti...

Lääkärissä olen käynyt melkein joka viikko ja nyt viimeksi perjantaina lääkäri kyseli minut pihalla nähdessään vointia. Työ vaan on sen verran fyysisesti rasittavaa, vaikka sisältää toki paljon autolla ajeluakin, että taitaa mennä kauan ennen kuin olen ihan täysin terve.